Arxius de: Cinema, l’altre cine

VIDES CREUADES

Ja és un tòpic dir que el cinema ens permet “viure altres vides”. Una pel·lícula ens pot traslladar a llocs remots on possiblement mai anirem o a èpoques passades perdudes per sempre en el temps. Podem, gràcies al cinema, sortir de la nostra indefugible primera persona, veure el món, els mons, a través d’altres ulls (els del director o els dels actors) i aconseguir que aquestes altres mirades, com tota mirada humana, ens diguin molt de nosaltres mateixos, potser més del que ens vindria de gust escoltar. El cinema -encara que no només el cinema- intenta mitigar aquesta incapacitat humana que ens dificulta  transcendir-nos i poder  percebre la realitat d’una … Continua la lectura de VIDES CREUADES

Cinema i música: impressions fugaces

L’ALTRE CINE Cinema, música: impressions fugaces. per Enrique Beck Giménez  Desembre: A l’altre Cine ens agraden els temes. Els temes tenen la peculiaritat de no acabar-se mai, de no exhaurir-se, de no avorrir mai. A qui li agrada un tema, no se l’hi acaba mai la diversió.  El tema d’aquest mes és la música al cinema. Gairebé cada any el toquem un mes o altre. Aquest desembre hem triat tres pel·lícules i dos maneres de tractar el tema. La primera  són el que s’acostuma a dir “biopics” (pel·lícules biogràfiques). La segona se la dediquem a un compositor de bandes de música per al cinema: Joe Hisaishi. La primera peli serà … Continua la lectura de Cinema i música: impressions fugaces

BLUE VALENTINE Quan el temps deixa de ser lineal

Han hagut de passar dos anys per a que el film de Derek Cianfrance, Blue Valentine s’estreni al nostre país. Sorprèn tractant-se d’una producció que va estar nominada a l’Oscar a la millor actriu (guardó que va anar a Natalie Portman) pel treball d’una Michelle Williams que treballa acompanyada d’una altra estrella emergent com és l’actor Ryan Gosling. El jove intèrpret va passar a ser considerat un actor de culte amb Drive (2011) però molts van dubtar del seu talent pel paper de conductor taciturn amb reminiscències a Alain Delon que es presentava de forma distant i freda al públic. Tot i així, Gosling ja havia deixat mostres de les … Continua la lectura de BLUE VALENTINE Quan el temps deixa de ser lineal