Arxius de: Cinema, l’altre cine

CineClub La Seu d’Urgell inicia avui dijous la programació del 1er trimestre del 2016

El CineClub La Seu d’Urgell inicia aquest avui dijous la programació del primer trimestre del 2016 amb la projecció de la pel·lícula Promised Land de Gus Van Sant El cineclub La Seu d’Urgell inicia aquest dijous 21 de gener la programació del primer trimestre del 2016 amb la projecció de la pel·lícula Promised Land de Gus Van Sant, a les 22h a la sala 2 de cinemes Guiu. Cineclub La Seu d’Urgell arrenca aquest dijous amb la nova programació d’hivern que ve marcada, una vegada més, per les múltiples col·laboracions amb altres ens com l’Escola Oficial d’Idiomes de la Seu d’Urgell, el Festival Audiovisual de Joves Creadors dels Pirineus Ull-Nu, … Continua la lectura de CineClub La Seu d’Urgell inicia avui dijous la programació del 1er trimestre del 2016

Obert el termini de curtmetratges a concurs pel proper Mostremp

Obert el concurs de curtmetratges del 5è Mostremp El festival de cinema rural del Pallars, que aquest 2016 arribarà a la 5a edició admet curts a concurs fins al proper mes d’abril. Ja s’ha obert el termini per participar al 5è Mostremp en les diferents categories a concurs. El festival espera així superar els 122 curtmetratges rebuts en l’edició anterior. A més de la Secció Oficial, que manté el premi del jurat dotat amb 2.000€ i el premi del públic de 1.000€, aquells curtmetratges rodats a les comarques del Pallars o la Ribagorça podran optar a un premi de 500€ que atorgarà un jurat de persones seleccionades del territori. El … Continua la lectura de Obert el termini de curtmetratges a concurs pel proper Mostremp

CINEMA i GASTRONOMIA

Cinema i gastronomia per Núria Casaubó- Enrique Beck La gastronomia és una disciplina que tracta sobre la relació de l’ésser humà amb l’alimentació i. també, l’entorn o el medi ambient on vivim. Aquesta definició engloba tantes coses que on diu gastronomia podria dir sense pertorbar el sentit, societat o cultura. El menjar, la cuina, l’agricultura, els costums i rituals al voltant d’una taula ben o pobrament servida acaba sent, com aquell qui diu, el lloc més humà, més socialitzant, més definitori del que som, nosaltres, els éssers humans. Un lloc privilegiat per observar-nos. El cinema que té per temàtica directa o indirecta la gastronomia és desorbitant tant en ficció com … Continua la lectura de CINEMA i GASTRONOMIA

VIDES CREUADES

Ja és un tòpic dir que el cinema ens permet “viure altres vides”. Una pel·lícula ens pot traslladar a llocs remots on possiblement mai anirem o a èpoques passades perdudes per sempre en el temps. Podem, gràcies al cinema, sortir de la nostra indefugible primera persona, veure el món, els mons, a través d’altres ulls (els del director o els dels actors) i aconseguir que aquestes altres mirades, com tota mirada humana, ens diguin molt de nosaltres mateixos, potser més del que ens vindria de gust escoltar. El cinema -encara que no només el cinema- intenta mitigar aquesta incapacitat humana que ens dificulta  transcendir-nos i poder  percebre la realitat d’una … Continua la lectura de VIDES CREUADES

Cinema i música: impressions fugaces

L’ALTRE CINE Cinema, música: impressions fugaces. per Enrique Beck Giménez  Desembre: A l’altre Cine ens agraden els temes. Els temes tenen la peculiaritat de no acabar-se mai, de no exhaurir-se, de no avorrir mai. A qui li agrada un tema, no se l’hi acaba mai la diversió.  El tema d’aquest mes és la música al cinema. Gairebé cada any el toquem un mes o altre. Aquest desembre hem triat tres pel·lícules i dos maneres de tractar el tema. La primera  són el que s’acostuma a dir “biopics” (pel·lícules biogràfiques). La segona se la dediquem a un compositor de bandes de música per al cinema: Joe Hisaishi. La primera peli serà … Continua la lectura de Cinema i música: impressions fugaces

BLUE VALENTINE Quan el temps deixa de ser lineal

Han hagut de passar dos anys per a que el film de Derek Cianfrance, Blue Valentine s’estreni al nostre país. Sorprèn tractant-se d’una producció que va estar nominada a l’Oscar a la millor actriu (guardó que va anar a Natalie Portman) pel treball d’una Michelle Williams que treballa acompanyada d’una altra estrella emergent com és l’actor Ryan Gosling. El jove intèrpret va passar a ser considerat un actor de culte amb Drive (2011) però molts van dubtar del seu talent pel paper de conductor taciturn amb reminiscències a Alain Delon que es presentava de forma distant i freda al públic. Tot i així, Gosling ja havia deixat mostres de les … Continua la lectura de BLUE VALENTINE Quan el temps deixa de ser lineal