Concert Tel·lúric ‘Cants de semença’ a la Cova Negra del Montsec

0 Flares Twitter 0 Buffer 0 Facebook 0 Email -- 0 Flares ×

‘Cants de semença’: música a capel·la de l’esperit i de l’ànima des del fons de la terra

Dissabte 13 de juliol de 2019 a les 19:00

La Coral Polifònica de Tremp i la Camerata Sant Cugat us conviden al concert tel·lúric a la Cova Negra, un espai privilegiat i únic de la natura, en un ambient de misteri, de bellesa i d’espiritualitat; una mostra singular d’art coral per evocar els orígens primigenis i tel·lúrics de la nostra condició humana.

La Coral Polifònica de Tremp, en col.laboració amb la Camerata Coral Sant Cugat, organitza el seu cinquè Concert Tel·lúric a la Cova Negra del Montsec.

El concert amb el subtítol: ‘Cants de semença’: música a capella de l’esperit i de l’ànima des del fons de la terra, és una selecció de música coral, per celebrar la 5ena edició amb obres de compositors com Palestrina, Gjeilo, Txaikovski, Morricone, Schönberg, Elder i Cohen entre altres, enllaçada amb un fil conductor de contingut espiritual.

Un programa pensat per a transportar l’audiència cap a una experiència musical única en aquest auditori natural d’acústica excel·lent que és la Cova Negra, la Catedral del Montsec.

Amb cabuda per a més de 700 persones, i que fa 3.500 anys, en l’Edat del Bronze, aquesta enorme cavitat havia estat santuari i necròpoli d’incineració i dipòsit d’urnes.

Concert Tel·lúric 'Cants de semença'
Concert Tel·lúric ‘Cants de semença’

El Concert Tel.lúric a Facebook

Dissabte, 13 de juliol de 2019 a les 19 h

Preu de l’entrada: col·laboració a partir de 5€

ATENCIÓ: És molt convenient portar calçat adequat i roba d’abric, per la diferència de temperatura entre l’exterior (25-30 graus C) i l’interior de la caverna (6-10 graus C) Per seure més còmodament a l’interior de la cova és aconsellable i opcional dur un tamboret portable o cadira plegable o màrfega.

L’organització posarà a disposició màrfegues de préstec i servirà begudes al peu del sender.

SOPAR POPULAR a HOTEL TERRADES:

Després del concert a les 21:30 (amb places limitades) tindrà lloc el ja tradicional sopar popular. Sopar i concert: 20 euros (15€+5€). Per a compra anticipada de tiquets contacteu: info@hotelterradets.com, (tel. 973-651120). Per confirmar la reserva és necessari o bé anticipar l’efectiu o efectuar l’ingrès corresponent al compte ES34 2100 0030 8102 0118 1808). També hi haurà venda de tiquets fins a cobrir el nombre total de places a peu del sender.

Allotjaments patrocinadors del Concert Tel.lúric: Hotel Terradetsi Casa Roca

‘VINA TELLUS PALEARENSIS’ (Vins de la Terra del Pallars):

El concert tel·lúric compta amb la col.laboració especial dels vins de la terra següents: Castell d’Encús, Vins Vila-Corona, Vins Sauvella, Mas Garcia-Muret i Celler Miquel Roca.

Concert Tel·lúric ‘Cants de semença’ a la Cova Negra del Montsec

ACCÉS A LA COVA:

1) Des de la C-13 (Terradets), pk 73, agafeu el trencall en direcció a Llimiana. Seguiu 1,8 km per la LV-9121 fins al trencall del riu de Barcedana:

1.1 Turismes baixos seguiu per la carretera fins a Sant Martí i passat el poble trobareu una pista a mà dreta que us duu al pàrking de la cova. Després heu de continuar a peu pel sender senyalitzat a la Cova Negra uns 20-25 minuts.

1.2 Turismes alts i 4×4. deixeu la carretera i trobareu de seguida una pista senyalitzada. Al cap de 8,1 km de pista arribareu al pàrking. Després heu de continuar a peu pel sender senyalitzat a la Cova Negra uns 20-25 minuts.

2) Des de la C-1412b (Comiols) Arribats a dalt del port de Comiols preneu el trencall cap l’esquerra cap la L-912, després de 5,9 km preneu pista a l’esquerra. Després de 3,6 km seguiu 2,9 km per la L-913 direcció Matasolana.

2.1 Turismes baixos seguiu per la carretera fins a Sant Martí de Barcedana i abans d’arribar al poble trobareu una pista a mà esquerra que us duu al pàrking de la cova. Després heu de continuar a peu pel sender senyalitzat a la Cova Negra uns 20-25 minuts.

2.2 Vehicles 4×4 trobareu una pista a l’esquerra i esteu a 5,6 km del pàrking. Després heu de continuar a peu pel sender senyalitzat a la Cova Negra uns 20-25 minuts.

3) Des de la C-1412b (Vilanova de Meià) Agafeu el trencall després d’Artesa de Segre cap a Vilanova de Meià 12 Km per la LP-9132. Un cop a Vilanova heu d’agafar la L-913 direcció Tremp. Després de pujar 10,9 km arribareu al pla. Seguiu encara 2,9 km per la L-913 direcció Matasolana.

Imatge per situar la cova i el pàrking sobre Google Earth

Coordenades del pàrking de la cova: 42º 2′ 31″ N 0º 58′ 23″ E

Imatge i ruta Google Map per accedir a la cova des de la C-13

Imatge i ruta Google Map per accedir a la cova des de Comiols

FluixNo està malamentEstà beAquest em serveixFantàstic Puntuació: 4,00 de 5 - 1 Vots
Carregant ... - 849 visites
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !