Zona Cavallers

0 Flares Twitter 0 Buffer 0 Facebook 0 Email -- 0 Flares ×
cavallers2

Cavallers

Itinerari d’aproximació al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Sortint del Pont de Suert (Alta Ribagorça) agafarem el desviament que porta a la Vall de Boí, la carretera que transcorre paral·lela a la Noguera de Tor i la serra de Sant Martí. Durant el trajecte per aquesta ruta trobarem desviaments que ens portaran a encisadors pobles amb importants restes del seu passat: LLesp, església de Sant Martí, en part romànica i que conserva un Sant Crist gòtic. Coll, església de Santa Maria de l’Assumpció s.XI, l’oratori de Sant Isidre i una creu de pedra molt antiga envoltada de llegendes. Cardet, església de Santa Maria s.XIII. Barruera, església de Sant Feliu s.XI. Durro, església de Santa Maria de la Nativitat s.XII i la capella de Sant Quirc. Erill la Vall, església de Santa Eulàlia s.XII. Boí, església de Sant Joan s.XI. Taüll, església de Sant Climent s.XI i Santa Maria. Sortirem de Taüll per anar fins a l’estació d’esquí de Boí-Taüll i el Pla de Vaques. Tornant a la carretera principal, direcció nord, passat el pont de Boí, un desviament ens permet anar a la vall del riu Sant Nicolau. Creuarem el riu i bordejant-lo entrarem al parc. A partir d’aquí la ruta es fa a peu per l’anomenada “ruta de la llúdriga”. Si continuem per la carretera principal arribarem a l’estació termal i al santuari de la Mare de Déu de Caldes de Boí. Seguint en direcció nord per la vall de la Noguera de Tor i després de creuar el bosc del Cantó, travessarem el riu i arribarem fins a la presa de Cavallers, última etapa del viatge en cotxe. Un caminet ens permet accedir a la Pleta de Malo i continuar l’excursió (2 hores des de la presa) caminant fins al Barranc de LLastres de la Morta i fins al refugi Ventosa i Clavell, sobre l’Estany Negre. Aquesta ruta ens mostra un ventall molt ampli de bellesa i harmonia existent entre l’arquitectura, l’historia, la natura i les persones que l’habiten.

FluixNo està malamentEstà beAquest em serveixFantàstic Puntuació: 4,00 de 5 - 1 Vots
Carregant ... - 1.886 visites
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !