Ponts Medievals Vall de Cardós

pontcardos
Ponts Medieval

Ponts Medievals Vall de Cardós

L’itinerari, a peu, transcorre paral·lel al riu Noguera de Cardós, és fàcil, d’una durada d’anada de 3 h 15 min. aproximadament, d’una extraordinària bellesa i de gran valor cultural. La ruta s’endinsa en els municipis de Vall de Cardós, Esterri de Cardós i Lladorre, situats a la Vall de Cardós, i ens dona la possibilitat de gaudir de la majestuosa presencia dels ponts medievals de la Vall. Prenent com ha punt de sortida Llavorsí, agafarem la carretera L504, fins arribar a Ribera de Cardós, on començarem la ruta. Sortirem del nucli endirecció llevant, pel camí que s’agafa des de la plaça Major, en direcció al riu. Des de l’església de Sta. Maria, surt un camí que seguirem, i al cap d’uns 400 metres, ens creuarem amb la carretera asfaltada direcció Tavascan, que seguirem uns 100 metres fins a tro-bar, a la dreta, el Pont medieval de Cassibrós, de més de 12 metres de longitud, format per un sol arc de mig punt. A la seva riba esquerra, la base del pont s’allarga, deixant que passi per sota la canalització d’un rec. Passat el pont, el camí continua a l’ esquerra riu amunt, fins a Cassibrós. Continuarem uns metres per la pista que surt de sota el poble i que va al Pla de Nègua, a la esquerra retrobarem el camí que va vorejant el riu, company inseparable durant aquesta ruta, fins arribar al pont que el travessa i que ens porta a Ainet de Cardós, Esterri de Cardós i Ginestarre. Continuarem direcció Lladorre, seguint la carretera, a uns 100 metres, trobarem una pista que seguirem fins a connectar amb el camí que puja cap a Arrós de Cardós, en 25 minuts creuarem la passera que travessa el barranc i sortirem de nou a la carretera, des d’on continuarem sempre en direcció Lladorre, a través del camí del Serrat d’Arrós i que surt a una pista d’accés a conreus, que seguirem, fins a trobar una cruïlla que constitueix la ruta principal i seguint la mateixa pista arribarem al pont medieval de Lladrós i la venerada ermita de la Mare de Deu del Pont. Continuarem per la pista que transcorre riu amunt, pel seu marge esquerre, fins arribar a Lladorre, on s’agafa el camí que porta fins al pont de Borito, el més petit, però el més ben conservat. A les llibreries de les nostres comarques podrem trobar guies i mapes de la regió que faran més segura la nostra sortida. L’atractiu d’aquesta ruta radica en la diversitat de valors tant naturals com culturals que posa al nostre abast, dons podrem gaudir de vistes panoràmiques d’una gran bellesa, admirar els boscos de coníferes i els de ribera, la fauna, la flora, el romànic de la Vall…

FluixNo està malamentEstà beAquest em serveixFantàstic Puntuació: 4,50 de 5 - 2 Vots
Carregant ... - 3.164 visites
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !