La Vall més feréstega de la Val d’Aran

0 Flares Twitter 0 Buffer 0 Facebook 0 Email -- 0 Flares ×

Camins de miners i contrabandistes

La Vall mes feréstega de la Val d’Aran

contraban3

Es recomana fer la ruta de Porcingles a Pontaut a peu, doncs té una durada de 2 hores i el recorregut és molt fàcil. Aquest itinerari era utilitzat com a via principal del contraban i dels durs treballs a les mines de Liat. Durant el recorregut gaudirem de la bellesa d’Era Lana de Les, del massís de Maladeta i dels espessos boscos de l’obaga de la Vall de Toran. L’iniciarem a Palanca de Peirarrot a la pista d’accés a Sant Joan de Toran, a la cruïlla del nucli de Porcingles. Abans del pont, es pren la pista que puja fort fins a les primeres bordes de Porcingles. Just a l’entrada, es deixa una bifurcació a la dreta i es continua tot dret. A uns 600 metres, travessarem el nucli de Porcingles, i just a la sortida deixarem un abeurador a la dreta, i anirem pel camí que discorre entre camps de conreu abandonats. Al km. 2,150 trobarem una cruïlla. Continuarem recte. Fins a Canejan seguirem les marques del PR-C-114 i les del GR211. A un km. aprox. travessarem un torrent i continuarem pel mateix camí uns 600 metres, i tot baixant per una forta costa arribarem a Canejan. Seguint les marques del GR travessarem el poble i passant pel carrer Carrèra, al final hi ha unes escales que porten a l’inici del camí que davalla ràpidament. Durant tota la baixada gaudirem d’una bona vista d’una part del Baish Aran, del nucli de Pontaut i unes antigues edificacions mineres. Ens trobarem un pont que travessarem i arribarem a la carretera local de Canejant. Seguirem la carretera, a la dreta, en direcció al nucli de Pontaut, punt final de l’excursió.

FluixNo està malamentEstà beAquest em serveixFantàstic Puntuació: 4,00 de 5 - 1 Vots
Carregant ... - 1.757 visites
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !