La ruta de la llúdriga

lludriga
llúdriga

La ruta de la llúdriga

A la piscifactoria de Pont de Suert, on es troba el Centre de Reproducció i Recuperació de Llúdrigues, podrem veure diferents exemplars d’aquest mamífer, conèixer com viu i els seus costums. Prenent aquest centre com a punt de partida, sortirem de Pont de Suert en direcció a Vielha, i passats uns 2 Km., girarem a la dreta i enfilarem la carretera que condueix a Boí. Un cop a la vall aquest recorregut ens permetrà gaudir de la vegetació de ribera de la Noguera de Tor, on veurem boscos de pi roig, om i faig, hàbitat de la llúdriga, tot passant prop de Llesp, Cardet, Barruera i Erill La Vall. Continuant aquesta carretera, en direcció a Caldes de Boí arribarem a l’aparcament de la Farga, on trobarem un trencall a la dreta que ens porta fins al control d’accés al parc on deixarem el cotxe. A partir d’aquest punt comença l’itinerari senyalitzat d’uns 4 Km. d’anada i tres i mig de tornada. Al llarg del recorregut gaudirem de la ribera de San Nicolau, de la panoràmica de la vall en forma de «U» característica del seu origen glacial, i també h trobarem les bordes de Casòs i de Gaspar, així com l’ermita de Sant Nicolau. Al final de la ruta veurem l’esplèndida panoràmica de l’estany de Llebreta. A la Casa del Parc ens facilitaran informació de les rutes del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

FluixNo està malamentEstà beAquest em serveixFantàstic Puntuació: 4,00 de 5 - 2 Vots
Carregant ... - 2.672 visites
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !