Cóll – Casós

coll casos
Ruta de Cóll – Casós

RUTA de Cóll  Casós

No apta per a bicicleta.

Durada:  3 h.
Recorregut: 6 km.
Barrancs: Fenera, Avals, Sant Julià, Portiés, de la Bassa, Obaga i Tartera.

Als solells hi ha vegetació mediterrània (única a tot el Pirineu). Plantes aromàtiques, coixinets de monja, pi roig, avellaners, roures i boix.
Ruta que uneix les valls de Boí i de Barravés, que ens permet gaudir d’una bona panoràmica. Camí, empedrat a Cóll, que transcorre per tossals fins arribar a Casós, prop de Vilaller. El camí és de fàcil recorregut fins a Casós i, per arribar a Vilaller, cal seguir la pista de ciment, apta per a cotxes, o bé agafar el sender que es troba enfront del camí que baixa del poble, tot creuant la carretera. Sortint de Cóll, el camí puja cap el barranc de Sant Juliá. Es manté planer a l’entorn dels 1.400 metres. Entre feixes, s’arriba al Tossal de l’Home Mort, sobre Vilaller. Des d’aquí, va baixant fins a Casós. Sortint de Cóll, damunt un tossal, ens trobem una creu foradada de 2,30 metres i un oratori dedicat a Sant Isidre.

Localització de la ruta des de Cóll:
El camí surt del final del carrer principal, vora “Casa Peiró”, un carrer costerut on es troba un abeurador. Més endavant, el camí creua una pista d’accés a prats i segueix recte i empedrat al llarg d’un tram, fins arribar a la creu foradada.

Localització de la ruta des de Casós:
Abans d’arribar al poble, de la carretera que duu a Vilaller surt, a mà dreta, una pista que baixa cap al barranc de Tartera. Arribem a uns prats. Vorejant les feixes anem a parar al Tossal de les Falles.

Recomanem la Guia de camins i senders de l’Alta Ribagorça.
Editada pel Patronat Comarcal de Turisme.

FluixNo està malamentEstà beAquest em serveixFantàstic Puntuació: 4,00 de 5 - 1 Vots
Carregant ... - 1.995 visites
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !