Les sis estacions d’esquí i muntanya d’FGC tanquen una bona temporada d’hivern amb més de 805.000 visitants

0 Flares Buffer 0 Facebook 0 Email -- 0 Flares ×
  • Les nevades i el constant treball dels equips tècnics a pistes han permès obrir els dominis esquiables fins a 134 dies, de desembre a abril
  • Les activitats complementàries, com ara l’oferta de parcs lúdics i trineus, sortides amb màquines retrac i passejos amb remuntadors, juntament amb la potenciació de l’oferta gastronòmica han permès recuperar l’afluència d’anys anteriors
  • Les estacions treballen ja, dins del projecte Pirineu 365, en la temporada d’estiu per promoure l’activitat a la natura i l’alta muntanya tot l’any

Les sis estacions d’esquí i muntanya gestionades per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tanquen avui la temporada d’hivern 2024-2025 amb resultats molt positius gràcies a les excel·lents condicions de neu d’aquest any, especialment entre gener i març, i a una molt bona acollida de les activitats complementàries, centrades en donar una oferta global i atractiva a totes les persones visitants. Amb un ferm compromís amb la diversificació de l’oferta, el foment de l’esport escolar i de competició, la desestacionalització i la sostenibilitat, Ferrocarrils consolida la seva posició com a motor econòmic al Pirineu català, tot oferint experiències úniques durant tota la temporada d’hivern.

Les sis estacions de Ferrocarrils han recuperat l’afluència d’anys anteriors en una temporada marcada per les abundants nevades i una bona climatologia. En total, els sis equipaments turístics han rebut 805.109 visitants, dels quals 279.859 a La Molina; 170.235 a Boí Taüll; 122.675 a Port Ainé; 102.008 a Vall de Núria; 65.390 a Espot Esquí, i 64.942 a Vallter.



Pel que fa a les condicions de les pistes, s’han pogut oferir fins a 189 quilòmetres esquiables al conjunt de les estacions. Els gruixos de neu també han estat molt destacats. Han arribat a sumar un total de 539 cm de neu, amb gruixos màxims en pistes preparades de 320 cm, com és el cas de Boí Taüll.

Aquesta temporada també ha estat una de les més llargues dels darrers anys. Les estacions han estat obertes fins a 134 dies, des del pont del desembre i fins a finals d’aquesta Setmana Santa, refermant així el seu compromís al servei del territori.

Per al president de Ferrocarrils, Carles Ruiz Novella, aquesta ha estat “una bona temporada on finalment la neu ha arribat amb força i que ens ha permès arribar fins al final amb unes condicions molt bones a totes les estacions. Després d’una temporada anterior més complexa, enguany hem recuperat l’afluència de visitants, gràcies també a una bona proposta pel que fa a les activitats complementàries”.

Ruiz ha explicat que tot i que aquest any ha sigut bo quant a la neu, FGC té un repte important que és la transformació de les estacions d’esquí en estacions de muntanya que ofereixin activitats 365 dies l’any. “Treballem, en aquest sentit, en el projecte Pirineu 365 i ja ens estem preparant per a la temporada d’estiui obrir les nostres estacions, que són porta d’entrada a la natura, a partir del mes de juny. Una part important del nostre valor és que durant tot l’any som socis estratègics del territori en la promoció turística de les comarques i destinacions on s’ubiquen les nostres explotacions.”

Més emoció

Pel que fa a l’aposta d’FGC per la diversificació de l’oferta, enguany les sis estacions han presentat una àmplia varietat d’activitats lúdiques. Han destacat especialment tres propostes, que han resultat les més atractives per als usuaris: les zones lúdiques de les estacions (parcs lúdics, trineus, etc), dirigides principalment a un públic familiar; les sortides amb màquines retrac, i els passejos amb remuntadors, adreçades a tots els públics. D’aquesta manera, s’ha posat de manifest l’interès de les persones visitants per explorar les estacions i els seus entorns naturals, més enllà de la pràctica de l’esquí o l’snowboard.

També s’han consolidat com a propostes d’èxit les sessions d’Après Ski a La Molina i Boí Taüll. Entre les dues estacions han ofert 25 sessions aquesta temporada, fet que evidencia la seva popularitat com a espai d’entreteniment després de la jornada d’esquí.

Més gastronomia

Seguint en l’àmbit de la diversificació, FGC Turisme ha potenciat aquest any les experiències gastronòmiques, que han atret més de 2.200 persones. En el cas de La Molina, a la Cerdanya, ha tingut molt èxit l’experiència que combina un passeig amb màquina retrac i un sopar a Costa Rasa i també el passeig amb telecabina seguit d’un sopar al Niu de l’Àliga.

Al Ripollès, a Vall de Núria, els visitants han participat de l’experiència de viatjar en màquina retrac i gaudir d’un sopar benèfic. I pel que fa a l’estació de Vallter, aquesta temporada ha destacat la posada en marxa de noves experiències nocturnes amb màquina trepitjaneu i sopars d’alçada a la renovada i ampliada Braseria Les Marmotes (al punt més alt de l’estació, a 2.535 metres), que ha augmentat la seva oferta culinària. S’ha creat també un nou espai panoràmic, “El Balcó de la Costa Brava”, amb vistes espectaculars, enriquint l’experiència de les persones visitants.

tanquen una bona temporada

Més esport i més competició

Un altre dels pilars de l’estratègia de Ferrocarrils és el suport i el foment de l’activitat física i l’esport, tant de base com de competició. Aquesta temporada les sis estacions s’han consolidat com a escenaris de nombroses competicions de diverses disciplines. En total, s’han disputat 68 dies de competició, amb més de 5.500 participants. D’aquestes jornades, 30 dies s’han dedicat a competicions d’esquí alpí, amb un total de 25 proves.

L’esquí de muntanya ha comptat amb un important esdeveniment internacional: la Copa del Món d’Eskimo, que ha consolidat un any més Boí Taüll com a estació de referència d’aquesta disciplina esportiva. Comptant aquesta competició i les altres que s’han disputat, en total han sigut 12 dies de campionats i 8 proves d’esquí de muntanya. I pel que fa a l’snowbord, les estacions d’FGC han acollit 5 dies de competició i 8 proves.

També han acollit altres esdeveniments esportius de gran rellevància internacional, com el final d’etapa de la Volta Ciclista a Catalunya a La Molina, ampliant així el seu calendari de competicions i reafirmant el seu compromís amb el món de l’esport.

En l’àmbit de l’esport escolar, les estacions d’FGC han continuat donant suport i apostant pel programa Esport Blanc Escolar, impulsat pels Departaments d’Esports i Educació i Formació Professional, en col·laboració amb els Consells Esportius de les comarques del Pirineu, la Federació Catalana d’Esports d’Hivern i les estacions d’esquí catalanes, amb l’objectiu de promocionar i popularitzar els esports de neu entre l’alumnat de les comarques del Pirineu català i oferir l’oportunitat de conèixer i aprendre en el propi entorn, així per acollir setmanes blanques escolars. En total 127.332 alumnes han pogut gaudir de les activitats de neu a les estacions d’FGC.

Més sostenibilitat

Durant la temporada d’hivern, FGC Turisme ha mantingut un ferm compromís amb la sostenibilitat i el respecte per l’entorn natural. Les sis estacions han prioritzat l’ús d’energies renovables, que representen el 72,43% del total (dins d’aquest percentatge s’inclou un 6,84 d’energia renovable autogenerada a les mateixes instal·lacions).

FGC també ha implementat mesures per compensar les emissions inevitables de diòxid de carboni generades en diversos esdeveniments, com la presentació de la temporada celebrada a Vic i la Copa del Món d’Esquí de Muntanya a Boí Taüll, amb la compra de crèdits climàtics per a la realització d’accions i projectes destinats a la protecció de l’entorn i l’augment de la biodiversitat.

Ferrocarrils també ha completat aquesta temporada el desplegament dels punts de recàrrega per a vehicles elèctrics a totes les estacions, amb la posada en funcionament dels carregadors a l’estació d’Espot. En total, les sis estacions disposen de 44 punts per a vehicles elèctrics. I la pròxima posada en servei del primer vehicle 4×4 totalment elèctric a Vall de Núria, fabricat exclusivament per a Ferrocarrils, permetrà optimitzar la mobilitat sense emissions dins d’aquesta estació. Aquest vehicle, així com altres actuacions, forma part del projecte Ecovall impulsat perquè Vall de Núria esdevingui un indret zero emissions.

Port Ainé també ha estrenat aquesta temporada, juntament amb el Parc Natural de l’Alt Pirineu, un nou mirador panoràmic a la cota 2.000, un dels miradors accessibles amb la panoràmica de muntanyes més gran de tot Catalunya.

FluixNo està malamentEstà beAquest em serveixFantàstic Puntuació: 5,00 de 5 - 1 Vots
Carregant ... - 34 visites
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !
NOTA: El comptador de visites està actiu des de 02-2016
0 Flares Buffer 0 Facebook 0 Email -- 0 Flares ×