POCTEFA aprova més d’1,1 milions d’euros per al projecte transfronterer PYRÉPAT, liderat per la Seu d’Urgell

0 Flares Buffer 0 Facebook 0 Email -- 0 Flares ×

L’Ajuntament de la Seu d’Urgell anuncia l’aprovació del projecte PYRÉPAT en el marc de la 2a convocatòria del Programa INTERREG POCTEFA 2021-2027, amb una subvenció FEDER de 1.114.969,36 € sobre un cost total de 1.865.363,10 €.

El projecte implica quatre administracions: Ajuntament de la Seu d’Urgell, Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Govern d’Andorra i Departament de l’Ariège, i impulsarà actuacions patrimonials i culturals tant a la Seu com a la comarca, concentrant les actuacions al castell de Castellbò, Andorra i el Castell de Foix. També implica als associats al projecte: Bisbat d’Urgell, Diputació de Lleida, Ajuntament de Montferrer i Castellbò, EMD de Vila i Vall de Castellbò i la Mairie de Foix.



Aquest projecte reforça els llaços culturals, patrimonials i econòmics entre territoris pirinencs i dona continuïtat a la línia de treball conjunta iniciada amb la candidatura compartida al Patrimoni Mundial de la UNESCO.

La distribució de la subvenció per administracions és la següent:

  • Ajuntament de la Seu d’Urgell: 365.980,58 € (cost total 563.047,04 €)
  • Consell Comarcal de l’Alt Urgell: 208.675,72 € (cost total 321.039,58 €)
  • Govern d’Andorra: 0 € (cost total 150.025,62 €)
  • Conseil Départemental de l’Ariège: 540.313,06 € (cost total 831.250,86 €)

El projecte ha obtingut una puntuació de 90,83 sobre 100, la segona de tots els projectes presentats, destacant especialment en la dimensió transfronterera (40/40) i en la coherència amb el Pla d’Acció.

L’alcalde Joan Barrera declara que “la frontera sempre ha estat una línia que separa, però també, i sobretot, un espai que uneix. Aquest projecte ho demostra amb claredat. Quan treballem plegats, som més forts.”

L’Ajuntament destaca que aquest projecte permetrà invertir a la Seu d’Urgell, a la comarca de l’Alt Urgell, a Andorra i al Castell de Foix, impulsant una estratègia compartida de preservació i valorització del patrimoni pirinenc.

projecte transfronterer PYRÉPAT
FluixNo està malamentEstà beAquest em serveixFantàstic Puntuació: 4,00 de 5 - 1 Vots
Carregant ... - 29 visites
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !
NOTA: El comptador de visites està actiu des de 02-2016
0 Flares Buffer 0 Facebook 0 Email -- 0 Flares ×