Front institucional comú contra la línia de Molt Alta Tensió (MAT)
Front institucional comú contra la línia de Molt Alta Tensió (MAT)
Diputació de Lleida, Consell Comarcal del Pallars Jussà i alcaldes dels municipis afectats s’han reunit avui per tractar sobre el projecte de la línia de molt alta tensió prevista al Pallars Jussà.
El president, Joan Talarn, avisa que la MAT no és el model energètic que li convé al territori i aposta per una transició energètica cap a l’energia verda que sigui sostenible, ordenada i de proximitat.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, es va reunir ahir amb els alcaldes dels municipis afectats per la línia de Molt Alta Tensió (MAT) que travessa el Pallars Jussà i també amb representants del consell comarcal, per tractar sobre el projecte de la línia de molt alta tensió prevista al Pallars Jussà.
Els alcaldes, contraris al projecte, han exposat al president de la Diputació les al·legacions que presentaran en breu al Govern de l’Estat, en contra de la instal·lació d’aquesta línia, i que van enfocades principalment a l’afectació que la MAT provoca en zones catalogades d’interès geològic i que formen part del ‘Geoparc Orígens’, sotmeses a una protecció especial europea. També han posat en relleu l’impacte que provocarà en el paisatge la instal·lació de les torres previstes a la comarca, algunes de les quals estan projectades a pocs metres de zones habitades i d’interès patrimonial.
Durant la reunió, el president Joan Talarn ha recordat que el compromís de la Diputació de Lleida amb la transició energètica és ferm “però defensem un model energètic sostenible i territorial, que incorpori mesures i instruments per donar prioritat a instal·lacions d’energies renovables de dimensió petita i mitjana, i perquè tots els projectes d’energia verda es desenvolupin amb l’acord del territori i que reverteixin al territori”.
En aquest sentit, el president ha donat tot el suport de la Diputació de Lleida als municipis afectats, ja que “estem al costat dels alcaldes en la lluita contra la instal·lació de la MAT al territori. Des de la Diputació de Lleida ja hem fet coneixedors al Govern de l’Estat del nostre posicionament vers aquesta qüestió. Esperarem que es resolguin les al·legacions presentades pels municipis i, si no es resolen a favor, veurem quines accions conjuntes prendrem després”.
Recordem que el projecte de la línia de Molt Alta Tensió consisteix en una macrocentral eòlica situada a Osca i les seves infraestructures d’evacuació fins a Isona (Pallars Jussà), que afectarien també els municipis de Castell de Mur, Tremp i Gavet de la Conca.

La reunió ha tingut lloc a l’Ajuntament de Tremp. Al president de la Diputació l’han acompanyat els diputats Carles Gibert i Marc Baró, els alcaldes de Tremp, Maria Pilar Cases; Gavet de la Conca, Xavier Badia; Isona i Conca Dellà, Maria Rosa Amorós, i Castell del Mur, també president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Josep Maria Mullol; el vicepresident del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Toni Millet, i el president del Consell d’Alcaldes del Jussà, Jordi Navarra.
[ Valora aquesta informació fent clic als estels ]
Si t'agrada aquest canal informatiu subscriu-te al RSS !
NOTA: El comptador de visites està actiu des de 02-2016